söndag, september 30, 2012

Storbritannien

Igår när jag stod i duschen kom jag på att jag borde flytta till ett engelskspråkigt land. Som nånstans i Storbritannien, till exempel. Helst inte London, dock, men kanske Wales, Skottland, Nordirland eller Irland? Det kan ju inte vara omöjligt att få nåt slags jobb eller kunna gå nån universitetskurs över ett år där? Då skulle jag kunna få det där flytet i engelskan som jag inte har nu. Och den där förståelsen som jag inte har nu... 

Men, om vi ska vara riktigt ärlig, det är ju inte speciellt troligt. Jag längtar alltid hem. Jag är inte så äventyrlig. Jag är inte speciellt social och har svårt för att skaffa nya vänner. Men å andra sidan, om det bara är under en begränsad tid så kanske det skulle kunna gå? Typ ett år? Och om jag flyttar till Cardiff så kan jag ju gå på The Doctor Who Experience också.

Jag ska fundera mer på det här.

Inga kommentarer: