måndag, mars 02, 2009

Luleå/Bodenresan

Fredag: Elina hämtade mig på Kallax.

Sen gick vi på stan och fikade och letade efter en mineral foundation. Det gick sådär, fast vi hittade en till slut.

Sen åkte jag buss till Boden, där Linda hämtade mig när jag hoppade av vid Garnis. Sen åkte vi till deras tjusiga lägenhet och drack vin i soffan.

Vi hade likadana ringar! Fast Linda hade sin i guld och jag hade min i silver.

Efter många (usla) försök att få med oss båda på kort när jag fotograferade, så blev jag irriterad och råkade fota taket i stället ...

... Men sen gick det bättre!

Lördag: Sov rätt länge, sen vågade vi ge oss ut i kylan (ca -15).

Här har jag lärt mig allt jag kan (om ICA alltså)!

Och här gick jag i lågstadiet. Vi var sista klassen som gick ut trean där, sen blev det ett bibliotek och ett par hyrlokaler.


Kungen och jag delade förresten rum i helgen!

På kvällen på lördagen var vi till en kompis till Linda och drack vin och pratade. Sen åkte vi till Western Farm och härjade ett bra tag. Det var roligt: Jag träffade på Anton, Louice och Anna och fick höra lite om hur det var med dem.

Söndagen blev lugn. Det blev mest vasaloppet och sen femmilen.
... Och sen skjutsade Linda och Tobbe mig till Kallax och så åkte jag hem.

1 kommentar:

Lena sa...

Åh, vad härligt du verkar ha haft det! Jag längtar till norrland och den vita snön (inte gråsvart slask som det är här). Som tur var åker jag och Maxen norrut på tisdag. Kramar