fredag, juli 04, 2008

Onsdagspoker

Så har fortfarande inte fått i gång stationära, men sitter i stället vid reservdatorn. Ska försöka fixa uppdateringar och eventuellt Firefox (ladda ner och föra över via cd härifrån) ... Men jag gör det sen. I morgon blir det Stockholm för att möta A och Jo och jag räknar inte med att hinna då. Eventuellt så kanske jag ska träffa Anna P och Sofia efter huvudstaden, men vi får se. Kanske blir för sent, och då orkar jag inte.
Är sockersugen, men borde verkligen försöka sluta, så pinar mig själv genom att inte äta något godis alls. Kommer antagligen att drabbas av svår sockerabstinens, antingen i natt eller i morgon. Kanske inte så smart att sluta just i dag med tanke på att jag ska träffa systrarna i morgon ... Hm.
I onsdags spelade jag poker hemma hos Per K tillsammans med Alex, John, Pär F, Fredrik P och Stefan, och jag hade riktigt roligt. Det roligaste var nästan att lyssna på killarna medan de blev alltmer fulla. Pokern gick inget vidare, dock. Kom, på tre omgångar, fyra, trea och tvåa. Upptäckte att jag spelar fruktansvärt vårdslöst när jag blir trött (all in med 10 5 på handen? Dumt!), och dessutom att jag kan vara lite mer tävlingsmänniska än vad jag erkänner numera. Men roligt var det.
Got to go. Ska försöka sova tidigt i kväll, eftersom jag och Jo åker med tåget redan strax efter nio i morgon bitti. Puh.

2 kommentarer:

Sophia sa...

Det där med sockerberoende är ett aber. Jag försöker och försöker att hålla mig till en dag i gammal hederlig lördagsgodisanda, men det går sådär...om det är nå tröst så blir det iaf lättare och lättare ju mer man lyckas dra ner på intaget! :)

Lena sa...

Hej T! Jag totalslutade med allt vad sött och snacks heter för en och en halv vecka sedan. Det GÅR, jag lovar dig. Nu tänker jag knappt på det längre. Men det är fan i mig lika svårt som att sluta snusa! ;) Jag åker till norrland på fredag och blir där i 9 dagar. Vi kan väl bestämma en dag, du, jag och Sandra då vi kan ses när jag kommer hem? Vore kul! KRAMAR