onsdag, juli 09, 2008

Tyst min mun så får du socker

Semestertider på jobbet och jag går mest runt och är sur (det finns för övrigt inte så mycket annat att göra på eftermiddagarna nu) för att jag får ledigt först två veckor efter alla andra. Känns som en evighet. Och egentligen så är det inte orättvist eftersom jag tog två veckor för Romresan i maj, men det var ju länge sen ...
Sockerberoendet kvarstår, vilket kan bero på att jag inte har ansträngt mig så mycket än. Har köpt mer frukt, dock! Bra början, tänkte jag. Då kan jag äta frukt när sockersuget sätter in. Synd att jag har ett sockerförråd värdigt kakmostret, bara.
I går skjutsade M & F mig till IKEA så att jag fick köpa bokhylla och helfigursspegel, och har tillbringat eftermiddagen till att sätta upp dem. Tjusigt värre blev det, förutom att spegeln blev en aning sned, och att bokhyllan egentligen hade passat bättre in med mellanbrun färg i stället för ekfanér. Men annars är de perfekta! Hm ...
Borde sova, i morgon är det arbetsdag. Bara två veckor och en dag kvar. Eller tre? Jobbar ju helgen den här veckan, urk.

Inga kommentarer: