söndag, oktober 30, 2011

Återigen bara en uppdatering

Johanna Bs hemgjorda bouillabaisse (med en räka på toppen). Mycket god.

Jisses så länge sen det var jag uppdaterade bloggen! Skäms på mig. Snabb uppdatering - sedan sist har följande hänt:
-Jag har bokat resa till A i Lund i slutet av november (ser fram emot det),
-Jag fick 0 (noll) kronor i lön förra månaden (men fick ändå ett lönespec...),
-M&P och moster har åkt till Sydamerika (Galapagos, Machu Picchu, Titicacasjön m.m.),
-Jag råkade somna på praktiken (men det var bara ett par sekunder och ingen såg det, så det är lugnt),
-Jag har jobbat tre lördagar på raken (vilket har varit jobbigt, men bra för ekonomin),
-Jag har börjat översätta en långfilm (The Bang Bang Club),
-I går träffade jag Johanna och Elin i Stockholm, vilket var kul och vi åt god mat (se bild),
-I dag träffade jag Jo och de andra och fikade på Landings i St Per-gallerian,
-I dag köpte jag även ett par vardagsjeans och åtta (!) sockar för 349 spänn (fynd).

Anledningen till att jag inte skriver så ofta nu för tiden är för att jag ärligt talat inte gör annat än att stiga upp tidigt (05:50), åka till Stockholm, jobba, åka från Stockholm, komma hem (ca kl. 18), försöka fixa nån mat, duscha, titta en timme på tv, kolla facebook, gå och lägga mig (ca kl 22:30). Det händer liksom inte så mycket mer än så i mitt liv just nu.

Inga kommentarer: