lördag, september 03, 2011

Lunch på stan

I dag har jag varit och ätit lunch på stan med Sofia. Det var jättekul, men jag tror att jag håller på att bli förkyld. Vi gick på Wayne's Coffee och åt en bagel med kycklingröra. Äter alltid det när jag är där, jag är lite rädd att de kommer att känna igen mig snart. Det är alltid samma karl som jobbar också.

Andra veckan på praktiken har också gått bra. Jag har översatt 'Mad Men' klart och har fått börja med svensktextning av 'Skolfront' (ett UR-program). Det är klurigare än vad man tror, för folk pratar väldigt snabbt och dessutom inte speciellt sammanhängande så där när det är en "panel" som diskuterar. Det är många falska starter, stamningar och ologiska pauser (ologiska för att man inte kan bryta ett block i dem utan att det verkar konstigt).

I morgon ska jag göra allting som jag inte gillar att göra: Tvätta, städa och göra matlådor. Kanske bakar muffins (förhoppningsvis några som inte smakar bakpulver), om jag hittar nåt bra recept.

2 kommentarer:

Ida sa...

Kul att det är så kul! Jag såg precis på Kommissarie Morse och irriterade mig på att de översatte "bloody footprints" med "blodiga fotspår" när det rimligtvis bara kunde ha varit fråga om "jävla fotspår" eftersom det var ett självmord och inte en kotte hade klivit i nåt blod.

Sandra Li sa...

Var har du praktik? Låter skoj!