torsdag, juni 02, 2011

Praktik

Har jag sagt att jag har fått min praktik godkänd? Ska tillbringa höstterminen på Broadcast Text i Stockholm! Ska bli kul, men är väldigt nervös (redan). Var där på intervju och prov i april, och jag tyckte själv att det inte gick bra alls så jag hade inte några större förhoppningar. Men så hörde de av sig och sa att jag klarade provet och att jag gärna får komma och göra praktik där till hösten. Så jag sa ja, så klart.

Det var ett ganska knepigt prov, samma som de ger till alla som söker jobb där. Eller, en del saker var knepigare än andra. Till exempel skulle jag fylla i en lucka i ett engelskt idiom, vilket kändes omöjligt. Skrev i ett svar på några frågor, men långt ifrån alla. Kan tänka mig att jag borde öva lite på såna innan jag börjar till hösten. Sen var det en fråga om hur man använder komman på svenska ... Den kändes inte så svår när jag satt där, men jag vet inte hur det gick egentligen. Ganska stor skillnad på kommatering i svenska och i engelska och eftersom jag har läst engelska så länge nu ... Kanske blandar ihop språken.

Men i alla fall: Kul att få komma och göra praktik! Efter gårdagens arbetspass så känns det verkligen som om det behövs något att se fram emot i höst.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis! /Ida