torsdag, maj 26, 2011

Sommarplaner

Igår skickades schemat ut från jobbet. På mitt schema stod jag uppskriven på tre dagar. Jag blev inte direkt upprörd, dels för att jag insåg att det antagligen var ett fel, och dels för att jag inte vill jobba där längre. Tänkte att jag kan ta ett annat jobb, vilket som helst, nu under sommaren bara för att tjäna ihop pengar. Men så i dag så skickades det ut ett mejl om att schemat skulle uppdateras under dagen, och så har också skett. I stället för tre dagar jobbar jag tjugoåtta. Varav åtta stängningar (d.v.s. till 23:20). Och av tjugoåtta arbetsdagar så slutar jag senare än 20:30 på sexton. Men skitsamma. Jag tror inte att jag blir kvar där speciellt länge efter att schemat slutar i augusti. Har i alla fall inte tänkt att jobba där nästa sommar.

2 kommentarer:

Sandra Li sa...

Åh vart tänkte du söka dig?

Teresa sa...

Jag ska ju göra min praktik till hösten och sen har jag bara vårterminen kvar och sen så ska jag ju söka jobb på riktigt, så ... Jag hoppas att jag kan få sommarjobb (eller fast jobb!) någon annanstans då. Kanske via tips från praktiken? Jag hoppas det.