tisdag, april 12, 2011

The big three-oh

Idag fyller jag 30. Det har varit en bra dag hittills. Vi hade avslutningsredovisning på samhällskursen, och det gick jättebra. Lite oväntat, men det är antagligen därför att det är så himla avslappnad stämning där. (Lite jobbigare på presentationstekniken.) Fick beröm, vilket så klart kändes bra. Sen träffade jag Maria på skolan och jobbade ihop det sista till grammatiken i morgon innan jag gick hem, städade och inväntade familjen. De dök upp så småningom (20 minuter efter avtalad tid), men med paket! Fick följande:

Lila gjutjärnsgryta,
En slags hålslev,
Mixbunke och slevar,
Fyra Trisslotter,
Persienner,
500 kronor,
Biocheckar,
Block med texten "Kom ihåg att ...",
Liten godisask med texten "antitröttpiller",
Chokladkaka med texten "Choklad är också mat!",
Kökshandduk med tuppar,
Disktrasa med texten "Här ser ut som rena rama cirkusen",
En jättefin teckning från Ester föreställande mig och en katt (tror jag),
En jättefin teckning från Albert föreställande bilar och en väg,
och grattiskort från Hilda, Anna och min fasters familj.

(Fick sakerna med text från A + familj. Tror att jag kanske kan ha verkat lite stressad på sistone ...)

Vi åt tårta som jag hade gjort. Gott, fast marsansåsen blev lite skum. Det var jätteroligt att allihopa (M&P, Jo, Reli, Amelia, Stella och Ulla) kom och hälsade på. Har känt otroligt mycket stress inför att fylla år i just den här veckan (tre redovisningar + uppsatsen), men just nu känns det bra i alla fall.

Ringde förresten upp A och tackade för presenterna. Ester svarade och när jag sa att det var jag så sjöng hon hela födelsedagssången för mig. Sen ville Albert också prata och när vi hade hälsat så sjöng han också hela födelsedagssången. Kan liksom inte beskriva riktigt hur glad jag blev, men det var mycket i alla fall. Båda sjöng! För mig! Mycket rörande.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen! I efterskott, men i alla fall. /Ida

Sandra Li sa...

Det låter som en fin födelsedag! Gjutjärnsgrytor är underskattade :) Hoppas du har det bra annars.
kramar i massor