tisdag, oktober 05, 2010

Katter, böcker och kylar

Jag är stressad och gör därför allting som jag inte hinner/bör göra. Har fotat katterna fantastiskt mycket de sista fem dagarna. Typ mer än vad jag har fotat dem de senaste sex åren sammanlagt. Eller, okej, inte riktigt, men ändå väldigt mycket.

Det är miljardtals böcker att läsa i skolan och jag orkar inte ens tänka på det längre. Dessutom har vi peer reviews på uppsatser att gå igenom till på torsdag och jag börjar få svårt att hänga med på grammatiklektionerna. Känner mig usel som student och som människa. Deppigt värre.

Dessutom: Kylskåpet larmade från 8:34 på fredag till 18-tiden på söndag. Sen började det larma igen klockan 19:20 på söndag och det har inte slutat än (18:33 på tisdag). Och jäkla kylteknikern ringer inte upp. I dag när jag kom hem hade vattenglaset med termometern immat igen och temperaturen var 14 grader - dubbelt så varmt som det ska vara i kylskåpet. När jag pratar med M&P så gnäller de om att jag måste ringa och tjata på kylfixarbolaget för att de ska dyka upp, men jag varken vill eller orkar. Ska jag verkligen behöva göra det? Har redan ringt två gånger, måste jag ringa och tjata på att de ska komma hit och fixa kylen? Fattar de inte om man bara ringer en gång (två gånger)?

Dessutom har min skrivare pajat och det kostar 700 spänn att fixa.

Jag är så otroligt trött. Vill sova igenom hela oktober, är det okej eller?

Inga kommentarer: