måndag, mars 29, 2010

Koppla om, koppla rätt

Fick Jo och Relis gamla TV när de köpte ny härom veckan. Min nya TV är typ dubbelt så stor som den gamla, och när jag skulle koppla in den i går höll jag på att bli tokig på riktigt. Kopplade ihop allting på rätt sätt, men det fungerade ändå inte. Gjorde om. Funkade inte. Gjorde om. Funkade fortfarande inte. Hysterisk gråt. Ringde till P som inte kunde hjälpa till. Kopplade om allting som det var från början, med den enda skillnaden att jag vände på en SCART-sladd. Då funkade det.

Det var under denna kris beroende på total brist på koppling mellan DVD-spelare och TV som jag insåg att min DVD-spelare är min bästa vän, för vilken normal människa börjar gråta när en del av ens elektronik inte fungerar? Inte så många, så vitt jag förstår.

1 kommentar:

Sofia sa...

Glad påsk själv! Ja, jag hade litteraturseminarium idag men jag kunde inte passa på chansen att få skjuts hem igår (hade MYCKET kläder med mig). Vi ses nästa vecka.

ps. Ordverifiering: Proti. Som prosit. Eller protes. Eller protein!