måndag, juni 22, 2009

Agia Napa, Cypern (5-12/6 2009)

Vi kom till hotellet tidigt på eftermiddagen på fredagen. Varmt och skönt och blåsigt var det. Enligt bussguiden var det dock "en ganska kall dag", bara 24 grader ...

Vår strand nedanför hotellet.

En av dagarna promenerade vi till Nissi Beach, ungefär en kilometer bort. Härligt långgrund strand, med alldeles vit sand och lagom stora vågor.

Med två barn kring ett år och en tjej på tre och ett halvt så blev det några pauser här och där. Dock gick det jättebra hela veckan, alla var glada och väldigt pigga på att bada.

Så här glad var t.ex. jag på Nissi Beach.

Jag hade bara med mig en enda bok, och den läste jag ut efter tre dagar. Resten av dagarna låg jag antingen i solstolen och funderade över livet, eller så låg jag i poolen och bara flöt. Jätteskönt!

Fantastiskt fint hotellområde med mycket blommor och växter.

Så här varmt var det en morgon efter frukosten, ungefär klockan nio. I skuggan.

Poolområdet (med poolbar till vänster) sett från resturangen.

Det var underhållning varje kväll. Just den här bilden är från Bamses show för barnen (och ungarna fick träffa och krama Bamse, till allas stora förtjusning).

En dag gick jag, Jo, Reli och Amelia in till hamnen i centrala Agia Napa. Och vilket skepp låg inte där? Jo, Black Pearl ...

Strandpromenaden.

Vår uteplats.

Hotellområdet slutade vid flaggorna. Långt till stranden, eller hur?

Det var strålande sol alla dagar utom fredagen vi kom och fredagen vi åkte, då det fanns några få moln på himlen. Men det spelade ingen roll om det var molningt eller inte, det var varmt ändå.

Förresten var det lite motigt att åka hem. Det var otroligt skönt att bara få vara en vecka.

Fler bilder här.

Inga kommentarer: