torsdag, juni 07, 2012

Kreta

Här kommer några bilder från Kreta. Alla är tidigare visade på facebook, men ifall det är nån som inte har sett dem... 

Hotellet Ocean Beach Club (i Makrigialos)
 Utsikten från vårt hotellrum

 Utsikt över poolen från restaurangen

 En dag började det åska, men ovädret drog förbi

 Fotspår

 Fin grön ödla

Semester-jag med blommor i håret

Sen blev vi bjudna på en chokladmassage på hotellets spa, vilket var väldigt trevligt. Vi badade en hel del också. Temperaturen i havet var, enligt uppgift, en grad varmare än i poolen. Vi badade mest i poolen, för barnen tyckte att de stora vågorna var lite läskiga. Själv hade jag hellre legat i havet och flutit omkring (vilket jag i och för sig gjorde så snart jag fick chansen), men jag ville ju helst vara på samma ställe som resten av familjen. Det var rätt usel säng (jag sov på en bäddsoffa), men allt annat med resan var riktigt, riktigt bra. Vädret höll sig på lagoma 23-25 grader och solsken (alla dagar utom en, då det var molnigt) och jag brände mig bara på armarna. Hittade några fina stenar på stranden och njöt av att slippa tänka på varken skola eller jobb eller nåt annat jobbigt.

Inga kommentarer: