söndag, april 15, 2012

Dagens stressrapport

Har försökt läsa till textanalyskursen idag. Det går dåligt, för jag förstår verkligen ingenting. Ingenting. Vad gör man då? Hoppas att nån annan i ens arbetsgrupp har förstått mer och gör att man framstår som en idiot? Eller hoppas att de inte heller har fattat nåt och att vi allihopa är idioter? Jag vet inte.

Är konstant trött. I går födelsedagsfikade vi hos M&P. Jag gjorde en tårta med hallon och vaniljkräm i och jordgubbar ovanpå. Den blev god. Fick presenter också: Stekpannor (en liten och en stor), presentkort på Åhléns, presentkort på Öster om Ån och en muffinsform. Av A och de andra fick jag ett presentkort på H&M. Bra med presentkort, jag behöver nya kläder. Eller kommer att behöva nya kläder, kanske... Plus att jag behöver en ny bikini när vi ska åka till Kreta.

Annars vill jag inte göra annat än att sova. Orkar inte ta tag i nånting vettigt. Somnar jättesent på nätterna. Jag vill inte somna, för då måste jag upp och ta tag i saker dagen efter.

C-uppsatsen har stannat av totalt. Är så rädd för textanalyskursen att jag redan har ångest för redovisningen nästa tisdag och på torsdag har vi ett examinerande seminarium på språksociologin och jag har inte ens börjat kolla om jag har alla artiklarna än.

Vill att det ska vara den 24:e maj nu och att allt det här redan är gjort.

Inga kommentarer: