onsdag, februari 22, 2012

Lista om tv

Oooh, en lista! Den här gången från Sofia (tack!).

1. Nämn en tv-serie där du sett alla avsnitt minst två gånger? Oj. Firefly har jag sett många gånger... Och Roswell!

2. Nämn en serie som du aldrig skulle kunna missa ett avsnitt av? Kollar mest på dvd nu för tiden, men jag brukar alltid kolla på The Big Bang Theory. Och Glee.

3. Nämn en skådespelare som skulle kunna få dig att vilja titta på en tv-serie? Nathan Fillion.

4. Nämn en skådespelare som skulle kunna få dig att INTE vilja titta på en tv-serie? Malin Åkerman.

5. Nämn en tv-serie som du kan citera från? Doctor Who. ("Exterminate!" och "Allons-y, Alonso!")

6. Nämn en tv-serie som du gillar men som ingen annan tycker om? Eureka. Ingen verkar gilla den, fast det borde ni faktiskt, den är rolig.

7. Nämn en tv-serie som du brukar nynna introsången till? Uhhm... Kanske Gilmore girls ("Where you lead"), men antagligen ingen alls.

8. Nämn en tv-serie som du tycker att alla ska titta på? Firefly! Eller, om man är lite mer ute efter seriösa grejer, Battlestar Galactica. Eller, om man inte gillar scifi, Veronica Mars, som är en väldigt smart serie.

9. Nämn en tv-serie som du äger på dvd? Bara en? Okej, av de jag har så är 11 "complete series" (alla säsonger), så jag tar för givet att det som avses är en hel serie och inte bara någon eller ett par säsonger. I så fall... Dollhouse. Plus tio till.

10. Nämn en skådespelare som startade sin karriär i ett annat forum och senare överraskade dig med sitt skådespeleri i en tv-serie? Jag vet inte riktigt... Kanske Tricia Helfer, som tydligen var modell förut. Hon är riktigt, riktigt bra i Battlestar Galactica.

11. Nämn en tv-serie som du gärna vill börja titta på i framtiden? Rome, Star Trek, Game of Thrones.

12. Nämn en tv-serie som du fick sluta titta på för att det var så dåligt? True Blood. Den var helt enkelt bara så jävla trist.

13. Nämn en tv-serie som har fått dig att gråta flertalet gånger? Doctor Who, Stargate SG-1.

14. Nämn den senaste tv-serien som du tittade på? Torchwood: Miracle Day (alltså säsong 4).

15. Nämn din favoritgenre när det gäller tv? Science fiction. Tror ingen kan protestera mot det...

16. Nämn den första tv-serien som du blev besatt av? Kameleonten (The Pretender). Det är en amerikansk tv-serie som sändes 1997-2000. När jag ser den nu (och ja, jag äger alla fyra säsonger på dvd) så tycker jag att den är lite pinsam för att alla avsnitt liknar varandra, men det är hög nostalgifaktor på den ändå.

17. Nämn en tv-serie som du önskar att du aldrig tittat på? Ångrar att jag köpte första säsongen av Arrested Development. Alla sa att den var så otroligt bra, men själv har jag inte ens tagit mig igenom första säsongen.

18. Nämn den konstigaste tv-serien som du tyckt om? Konstigaste? Alltså, jag vet inte.

19. Nämn den roligaste tv-serien som du tittat på? Kollar inte på jättemånga "haha"-serier, men jag brukar sitta och fnissa till Psych, Glee, (första fyra säsongerna av) Scrubs, samt vissa avsnitt av SG-1.

20. Nämn den tv-serie som kan skrämma dig mest? Jag vågar seriöst talat inte börja kolla på Supernatural för jag är rädd att jag aldrig kommer att kunna somna igen sen.

1 kommentar:

Bruden sa...

Game of Thrones är verkligen helt fantastiskt bra. Den borde du verkligen se. Om du är sugen går den på SVT nu, så den finns på SVTplay om du missat första avsnittet :)