söndag, februari 19, 2012

Februari

Bilden kommer härifrån.

Igår såg jag sista avsnittet med David Tennant som The Doctor. Det var deppigt. Idag måste jag jobba (texta), och sen tror jag att jag ska börja kolla på Torchwood. Plus att jag måste ordna upp i mitt kryddskåp, för förra veckan blev hantverkarna äntligen klara och jag slipper gå omkring och ängslas över att de kan ringa på dörren när som helst på dagarna.

Förresten: Kursen Språkvård och språkpolitik är svinjobbig. På riktigt. Kurslitteraturen består av drygt 150 sidor artiklar, som vi får kopiera upp själva. Nu låter inte det så jobbigt, egentligen, men om jag säger att hela tjocka pappershögen tog 15-20 minuter att kopiera så fattar ni. På en sån snabb kopiator som skriver på båda sidorna.

Textanalys och textproduktion, däremot, känns ganska rolig. Förutom att jag såklart hamnade i första gruppen, som ska göra sin redovisning nästa gång vi träffas (vilket är redan nästa måndag). De andra grupperna har mellan en och tre månader på sig att förbereda sina. Det kanske är lite orättvist, trots allt.

Har även haft mitt första möte med min nya handledare, Daniel, för nu har jag verkligen tänkt att jag ska skriva klart min c-uppsats. Det känns mycket, mycket bättre nu än när jag hade pratat med Pia (som var handledare när jag inte lämnade in uppsatsen förra året) första gången, det måste jag säga. Inte samma press. Men vi får väl se, mår inte direkt jättebra när jag tänker på uppsatsen ändå. Kanske bara vore bäst att dyka in och börja skriva och rätta senare?

Idag töar det och är +4 grader. I förrgår var det typ -10. Det känns lite aprilväder över det hela, faktiskt... Och på torsdag kommer Jenny hit och hälsar på över helgen. Någon som har tips på roliga tidsfördriv som inte kostar någonting? Kolla på film behöver ni inte föreslå, men det kan ju bli lite trist att göra hela helgen.

Ja, ja. Sortera kryddskåpet var det, ja. Sen jobba. Sen läsa några artiklar till i morgon. Urk, jobbigt.

Inga kommentarer: