tisdag, februari 14, 2012

Jobb och framtid

Har fortfarande inte hittat på nåt bra namn på mitt egna företag. Det är sjukt klurigt. Har ett någorlunda hyggligt bra förslag, men är inte säker på att jag fortfarande kommer att gilla det om sex månader eller så. Och det kanske vore bra om man gjorde det.

Igår jobbade jag på ICA. Det gör mig oerhört deppig och jag måste verkligen försöka reda ut varför. Går det att ordna, liksom? Eller måste jag börja söka efter nytt jobb? Bara en svacka eller nåt värre?

Bytte förresten bort Fornisländskan mot Språkvård och språkpolitik. Det var så himla mycket grammatik i isländskan och jag är nog inte beredd på att orka ta tag i det just den här terminen. Behöver något lite mer lättsmält.

Nu borde jag egentligen sova, för i morgon måste jag åtminstone försöka texta 20 minuter om jag ska hinna nå min deadline till på fredag.

P.S. Dieten går åt helvete, jag gnisslar tänder när jag sover och jag är rätt deppig, som sagt. Men! Annars är allt mycket bra.

Inga kommentarer: