tisdag, november 22, 2011

Five pet peeves

Ja, alltså, jag kan skriva ungefär hur många som helst, eftersom jag irriterar mig på allt. Men här kommer i alla fall fem pet peeves:

Folk som går mitt på bilvägen när det kommer andra trafikanter (i mitt fall: cykel). Det är farligt att gå och traska omkring mitt i vägen när det kommer bilar. VILL NI DÖ ELLER? Och hur svårt kan det vara att hålla sig på trottoaren, egentligen?

Folk som inte fattar att det är en människa som sitter bakom kassan på ICA. Seriöst. Prata inte om mig som om jag inte finns när jag sitter precis framför er. Prata hellre MED eller TILL mig.

När det börjar regna precis när jag ska cykla hem från tågstationen. Behövs det förklaras närmare?

Att ICA inte ger studentrabatt till folk över 30. Visst, jag förstår varför, men jag tycker ändå att det är orättvist.

Telefonförsäljare som är otrevliga och inte kan acceptera ett nej. Att tjata hjälper er inte er sak, direkt.

Inga kommentarer: