söndag, december 05, 2010

Veckorapport

Den här veckan kommer att bli tuff, jag känner på mig det. Måste skärpa mig, försöka hinna ikapp med läsningen och dessutom försöka läsa klart allting som vi ska skriva om till uppsatsen. Allt det känns hopplöst, men får försöka låta bli att bli superdeppig före den femtonde.

Den tjugonde är det tenta i engelsk lingvistik. Orolig för det, precis som jag varit för allt annat den här terminen. Gör inte mycket annat än att oroa mig nu för tiden.

Fast igår var jag till Storvreta och hälsade på min syster och systerdotter. Vi bakade pepparkakor, och det var roligt.

Nu borde jag verkligen sova så att jag orkar vara positiv (skolan) och arbetsam (jobbet) i morgon.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vet du vad jag hörde i programmet Inferno (SVT) igår? Jo, att gnällande kan vara ett bra sätt att undvika att gå in i en depression. (Att inte stänga missnöjet inne och låtsas som att det regnar.) Jag visste vi var rätt ute, nu har jag beviset. Låt oss fortsätta gnälla! I övrigt hoppas jag du får en riktigt inspirerande och överraskande rolig dag. /Ida