söndag, januari 24, 2010

Helgen

Resan till Arvidsjaur gick bra. Det var en fin minnesstund (ingen begravning, han ska kremeras) för farfar och sen åt hela sällskapet lunch/middag på Lapponia. Det var trevligt, men också lite jobbigt eftersom jag har svårt för att prata med folk som jag inte känner, och det var väldigt mycket sånt folk där.

Vi sov över hos min faster i Boden och åkte sedan till Kallax vid niotiden på lördag. Hemma i lägenheten i Uppsala igen ungefär vid halv fyra på eftermiddagen. Katterna verkade inte så sura för att jag varit borta så länge, men sen gick Mums omkring och jamade i typ en timme utan direkt anledning så jag antar att han var lite sur i alla fall.

I ärlighetens namn så är jag trött, men det är så mycket att göra i skolan. Måste börja nu annars så kommer jag att hamna efter redan från början. Ska skriva första uppsatsen (essay) i dag, och försöka gå igenom den i morgon ... Och så måste jag läsa i samhällsboken och kanske börja kolla litegrann på grammatiken. Undrar vad de gick igenom i fredags? Hmm.

Och så borde jag göra ett pluggschema så att jag verkligen avsätter tid för att läsa in allting som vi ska läsa in. Det verkar verkligen nödvändigt på den här kursen.

Men först av allt så måste jag försöka få i mig någon slags frukost ...

Inga kommentarer: