fredag, september 18, 2009

Sjuk

I onsdags beställde jag min nya bärbara dator. I går blev jag så sjuk att jag tvungen att säga ifrån jobb på eftermiddagen, fast jag gick till skolan (gruppövning) på morgonen i alla fall. Man vill inte missa gruppövningarna, för då blir det extrainlämning i stället och det känns jobbigt. Men tur att jag inte behövde jobba! Skulle ha jobbat 15:45-20:15, men jag somnade redan 19:30 ... Och vaknade i morse vid 6:45. Nu mår jag lite bättre än i går, men frågan är om jag verkligen borde gå till skolan i dag? Fast man vill ju inte missa föreläsning heller, direkt. Jag får helt enkelt sätta mig långt bort från alla andra, på kanten, och försöka att inte smitta ner någon. Usch vad hemskt att tänka så. Men å andra sidan är jag ju bättre än igår. Mycket bättre. Och inga tecken på influensa, varken svinvarianten eller vanlig, bara vanlig förkylning ...

Inga kommentarer: