onsdag, juli 15, 2009

Klart besked

Jag har klickat i "ja"-knappen och tryckt på "skicka svar". Det är visserligen inte oåterkallerligt, eftersom svaret kan ändras fram till 30/7, men det känns ändå oroligt och nervöst och fruktansvärt. Och spännande.

Roliga (skrytiga) fakta:
Jag blev antagen efter första antagningen till Språkvetarprogrammet som börjar nu till hösten. Antal sökande var 471 och antal platser på utbildningen var 25 (35 med överintag). Sista intag (på första antagningen) var på betyg 19,38 och på högskoleprov 1,5. Ja, kära vänner, jag var en av de 14 i min urvalsgrupp som kom in, för jag hade hela 1,6 på högskoleprovet (hurra!).

Nä, nu är det slut med skrytandet. Måste sova.

4 kommentarer:

Sandra Li sa...

Grattis! Det ante mig att du kommit in! Åh jag är så nervös inför att börja plugga, jag har glömt hur man gör. Jag fattar inte ens schemat de skickat ju så... we'll see

Anonym sa...

Vad kul! Grattis! /Ida

Sandra Li sa...

På hemsidan finns det om du kollar på kurser. Oförståeliga scheman dock..
japp jag tackade ja direkt. Två gånger för jag inte hjade om det blev ivägskickat eller inte.. Haha

Jennie sa...

Men vad kul!!!!! Heja, heja!