tisdag, juni 30, 2009

Nytt och gammalt

Började med 8-18 igår och det var okej. Inte speciellt roligt men ändå acceptabelt. Roligt att träffa vissa arbetskompisar igen, och inte fullt lika roligt att träffa andra. Antar att allting inte kan vara roligt, dock.

Har varit ledig i dag, och har inte uträttat någonting alls. Varit på stan och försökt få batteriet på min klocka utbytt, men urmakaren sa att det inte var batteriet som det var fel på. Hon frågade hur länge jag hade haft den och när jag svarade att det var rätt länge så sa hon att klockor av mitt märke inte brukar ha en livslängd som överstiger tio år. Har jag haft den så länge? Det känns inte så länge, men jag tror också att jag har haft den sen jag gick i gymnasiet och det var ju ändå nio år sen jag tog studenten. Kanske snart är dags att köpa ny klocka?

Förresten så är jag på jakt efter ny dator också, helst en bärbar. Ska försöka spara ihop till en (med hjälp av pengarna jag fick tillbaka på skatten) ganska fort. Har börjat kolla lite på internet på olika sorter, men eftersom jag är kass på datorer så har jag ingen aning om var man ska kolla. Dell finns ju, men annars då?

Inga kommentarer: