lördag, oktober 18, 2008

Begravning

Det var en fin begravning igår. Jag grät inte, men nog var det nära flera gånger. Blommorna var underbart vackra, prästen sa många bra saker och det var väldigt tjusig musik. Dessutom var det bara psalmer som jag kunde som vi sjöng och det hela kändes bra. Du vet, sorgligt men bra.

I församlingsgården efter jordsättningen så åt vi smörgåstårta och vanlig tårta och sen pratade prästen lite till. Han avslutade hela alltihopa med min dikt och även om jag inte gillade hur han läste den så blev jag rörd. Sen kom alla som inte var familj fram och tog i hand och pratade med oss och det var flera som frågade om vem som skrivit dikten och sa att det var väldigt fint skrivet. Någon till och med undrade om hon kunde få en kopia. Jag sa ja och kände mig förlägen fastän jag inte riktigt visste varför.

I morse var jag och M till kyrkogården innan jag skulle åka tillbaka till Uppsala. Jag fick vara i fred en stund och så fick jag sagt något som jag har tänkt på ett tag nu. Det kändes bra, och jag hoppas att mormor också tycker det, var hon nu är.

Inga kommentarer: