måndag, juli 14, 2008

Surprise!

Upptäckte i dag, av en slump, att jag står uppskriven för jobb in the chark på helgen före min semester. Detta var en total nyhet för mig, och jag blossade upp ganska rejält eftersom det inte är min ordinarie helg och ingen har brytt sig om att fråga mig om jag skulle kunna tänka mig att jobba då. Egentligen borde jag bara skita i att dyka upp, men å andra sidan så drabbas inte rätt person(er) om jag tar till den fula taktiken.
Efter att Ewa lugnat mig med att de nog skulle kunna fixa det (Olle kunde t.ex. ta söndagen) så bestämde jag mig för att dubbelkolla mitt schema, bara för att upptäcka att jag även står uppskriven på fredagskvällen samma vecka. Vanligtvis så jobbar jag 6-15. Så hur ska jag göra? Om ingen kan ta den tiden så kommer jag ju att vara 'tvungen' att jobba 6-18:30 (om jag inte tar till Fula Taktiken, vill säga), vilket jag inte direkt känner för att göra.
Och grejen är egentligen den här: Jag vet att vi är rätt få som jobbar nu, och visst skulle jag säkert kunna ställa upp någon extra dag eller helg ... Men inte helgen precis innan min semester, och så vill jag väldigt gärna bli tillfrågad. Jag brukar planera in saker i förväg och gillar inte att upptäcka såna här grejer.
Jag har en plan för att slippa sånt här i framtiden, men vi får se hur mycket jag har hunnit lugna ner mig till efter semestern.

1 kommentar:

Sandra Li sa...

Teresa, vad är det för utbildning? Skrivargrejen?

Och vad fan pysslar de med i charken, man behöver absolut inte jobba utöver sina tider om man inte kan! Speciellt inte om man blir tagen för givet sådär. Vem har ställt till med detta?