lördag, juni 28, 2008

Stopp-i-propp

Har köpt Singstar och sjöng mig hes redan i går. Fortsatte lite i dag eftersom jag ville visa Jo hur det gick till (eller åtminstone hur det fungerar, själva spelet), och nu har jag faktiskt ganska mycket ont i halsen. Lustigt nog så var jag inte bäst på 'Bad day' (Daniel Powter), som jag trodde, utan på 'Black coffee' (All Saints). Det måste jag själv erkänna var en högoddsare. Någon som känner för att utmana mig? Jag antar nästan alla utmaningar, bara jag får en chans att städa lägenheten först.
Sen så blev det stopp i toan (det är något jävla skumt med det där, för jag stoppar faktiskt inte dit någonting annat än sånt som ska vara där) och jag var tvungen att ge mig ut på stan för att köpa en vaskrensare (en sån som på engelska heter 'plunger', ett mycket bättre ord än på svenska motsvarigheten, som jag personligen hela tiden blandar ihop med 'slaskskrapa', även fast det inte är likt för fem öre). Och på stan så springer jag inte in i någon annan än självaste Sophia och hennes Jonas! Vågade dock inte säga att jag precis hade varit och köpt en toa-vaskrensare.
Sen gick jag till Åhlens och köpte fina album att ha Rom-bilderna i och slutmålet blev godisaffären vid Centrumtorget. Sen började det spöregna och jag blev blöt när jag cyklade hem även fast jag hade min tjusiga regnponcho. Och nu är jag hemma, har löst toaproblemet (vilket var jävligt självständigt av mig!), och ska snart försöka hitta någonting vettigt att äta.

Inga kommentarer: