tisdag, maj 20, 2008

Tid

Jag har tappat greppet om framtiden en aning. Den känns lite som om den bara rinner undan från under mig, ungefär som när man försöker åka nedför en backe på en sopsäck. Det fungerar aldrig heller riktigt bra.
Har köpt en skjorta i dag. Det är personalfest på fredag, och jag måste lista ut vad jag ska ha på mig. Just nu känner jag inte för att gå på fest. Dessutom råkade jag säga till A att jag kommer upp till stugan på lördag, men jag vet inte alls hur det skulle gå till. Jo jobbar och ska inte dit, M&P är redan där. Bussalternativet återstår, men är inte speciellt lockande. Kan dessutom inte sova över, eftersom katterna inte har något sällskap då och jag känner att jag kommer få dåligt samvete hur jag än gör.

1 kommentar:

Sandra Li sa...

Teresa det där med tid är oerhört diffust. Jag vet bara att den alltid motarbetar mig, lite som kraft och motkraft, strävar år motsatt håll.