söndag, mars 16, 2008

Shuffle up and deal

I morse vaknade jag glad, trots att M ringde och väckte mig bara för att höra om jag hade kommit hem ordentligt i natt. Igår hade jag jätteroligt när jag tillbringade kvällen hemma hos Per K och Lena tillsammans med Pär F, Cissi, Malin, Alex och Bodil. Vi kollade på schlagerfinalen och sen spelade vi Texas Holm'em (tre omgångar, varav jag vann en!). Nästan roligare att spela i verkligheten än på internet, men är lättare på internet eftersom man i alla fall är säker på att man inte har några 'tells' där.
Hur som helst så ringde jag Jo för ett tag sen och hörde efter om hon ville följa med ut och promenera en sväng (fint väder, lagom varmt), men hon satt i bilen på väg till Stockholm för att hälsa på A - tillsammans med M&F och Reli. Vilket ju är jättetrevligt, om det inte hade varit för att de inte ens har frågat mig om jag ville följa med. Så ... Här sitter jag.
I vanliga fall kanske jag inte hade tagit fullt lika illa upp som jag gör i dag, men min syrra (alltså A) är höggravid (beräknat datum var i går) och det här är sista chansen att träffa henne, och E och Kristofer, innan födseln. Vilket ju hade varit trevligt. M&F hävdade att jag har sagt att jag skulle jobba i dag, så det var därför de inte hade ringt och hört efter. Men personligen tycker jag att de hade ju i alla fall kunnat fråga. (Vem vet, kanske är jag bara väldigt, väldigt känslig som tycker det.)
Och förresten, promenaden var trevlig. Perfekt promenadväder. Gick en halvtimme, mot Rackarberget och Ekeby bruk (dock inte ända fram). Såg en rosamönstrad mössa som låg på trottoaren, men plockade inte upp den och hängde den i en buske vid sidan av vägen. Kände mig lite som en skurk, men någon annan gör det säkert.

Inga kommentarer: