måndag, mars 24, 2008

Albert - och det närmar sig

I dag har jag träffat Albert! Mycket söt, mycket liten och mycket trött liten kille var det, men han var vaken en liten stund i alla fall och visade upp ett par mörkblå ögon. Dessutom lekte jag med Ester, som ropade "Hej då Teta!" från balkongen när vi åkte. Har på känn att det var efter viskning från K, men det spelar ingen roll; Jag blev likväl väldigt glad.
Annars så snöar det som besatt här i Uppsala i kväll. Kikade ut genom persiennerna bara för att se en smärre driva vid gångvägen nedanför. Jag som trodde att våren skulle komma snart. Eller kan man räkna det här som aprilväder?
En sak till: Jag har börjat kika på kattpensionat eftersom jag inte riktigt har fått svar av Elina ännu, men jag känner paniken bygga upp eftersom det krävs vaccineringar och allt möjligt som jag (eller snarare katterna) inte har. Och kanske, kanske, skulle jag kunna be Ulla passa de små rackarna, men jag vet inte om hon riktigt kan eller har lust eller vågar.
Plus att ansökningarna ska vara inne snart (tre veckor) och jag vet inte ens hur jag ska göra för att få alla betyg, arbetsintyg och otyg i ordning. Hjälp!

Inga kommentarer: