tisdag, april 03, 2012

Bitter

Så, vad för jävelskap har hänt den senaste veckan? Jo, det här:

- En miljard grejer att läsa (varav jag visserligen har skippat 95 %),
- Skrivit en populärvetenskaplig artikel,
- Skriver hemtenta (fortfarande inte klar, ska lämnas in i morgon),
- Gjort grupparbete till textanalysen,
- Fått en trojan på datorn,
- Återställt hela datorn till fabriksinställningar,
- Förlorat alla mina worddokument p.g.a. fel i backupen,
- Bråkat på datorn i tre (!) dagar,
- Har haft ont i halsen i sex dagar och det har inte gått över än.

På torsdag börjar påskhelgen. M, P och Jo + familj åker till stugan, men inte jag. Jag ska skriva om allt som jag hade hunnit hittills på min c-uppsats, och läsa ytterligare en miljard artiklar till språksociologin och textanalysen. Hurra vad roligt. Glad påsk, hörni.

Inga kommentarer: