måndag, februari 27, 2012

Stressen

Ni vet hur folk säger att de känner ett tryck över bröstet när de känner sig pressade eller har ångest? Mm, så känner jag nu. Jag tänker ta för givet att det kanske inte kommer att hjälpa mig i mina studier den här veckan.

Förresten, det här är vad jag ska göra denna vecka:

Måndag: Läsa två artiklar (36 sidor) till lektionen kl. 14. Ha lektion 14-16.
Tisdag: Förbereda och lära in redovisningen till lektionen kl. 14. Gruppredovisa. Lektion 14-16.
Onsdag: Lunch på stan med Jeanette kl. 11 (sista chansen innan hon flyttar till Umeå). Lära mig hur man fakturerar av P. Låta bli att bli jättearg för att P blir irriterad på att jag inte fattar på en gång. Fakturera till BT.
Torsdag: Läsa två (eller tre?) artiklar inför lektionen kl. 12. Ha lektion 12-14.
Fredag: Jobba på ICA 16-20:15. Borde även göra "läxan" till tjockisklubben, men det är lågprioriterat just nu.
Lördag och söndag: Jobba med undertextning (25 minuter jobb). Börja skriva uppgift till Textanalys och textproduktion-kursen.

Och någonstans här ska jag också försöka hinna med att skriva min introduktion till c-uppsatsen och samla allt material som jag behöver och jag mår faktiskt inte så jättebra just nu...

2 kommentarer:

Sandra Li sa...

Det är nu du får blunda hårt och bara springa igenom allt. Det går, men det svider

Bruden sa...

Om du behöver stöd har jag läst alla de där kurserna på svenskan, så jag kan hjälpa till om det är något som är krångligt. Sociolingvistiknörden till undsättning!