fredag, januari 27, 2012

Kolla! En lista!

Visste du att...

... jag vill ha - tillräckligt med pengar för att leva bekvämt, utan lån, ha möjlighet att resa och kunna jobba med det jag vill.
... min senaste kyss - var så länge sen att jag inte ens minns den. 2006? 2007?
... jag lyssnar mest på - soft rock.
... jag pratar - mycket, men jag är tydligen inte så intressant.
... jag inte gillar - haricot verts.
... jag avskyr när folk startar - bilen precis när man går bakom.
... kärlek är - komplex och förvirrande.
... jag gillar - att bli uppskattad.
... jag alltid kommer att - minnas tiden på ICA i Boden.
... jag är hemligt förälskad i - David Tennant (dock inte så hemligt).
... sist jag grät var - när jag råkade zappa och hamna mitt i 'Skavlan' för två timmar sen.
... min mobiltelefon är - vit och röd, och antagligen på upphällningen.
... när jag vaknar på morgonen - har jag svårt att orka stiga upp.
... innan jag går och lägger mig - brukar jag läsa.
... idag har jag - provat på att prata danska.
... jag just nu tänker på - vad jag ska skriva på den här punkten.
... i kväll ska jag - gå och lägga mig.
... jag hoppas - att vi verkligen kommer iväg till USA i planerad tid.

Har du ...

... någon som förstår dig? - Ja, jag tror det.
... någon som du saknar? - Saknar A.
... någon som du hatar? - Njae. Ibland hatar jag kunder på affären.
Vem kramade dig senast? - M.
Vem pussade dig senast? - Vet inte. Minns inte.
Vem ringde dig senast? - M.
Vem ringde du senast? - M&P.
Vem var hemma hos dig senast? - M.
Vem var du hemma hos senast? - M&P.
Har du några kärleksproblem? - Nej, egentligen inte.
Har du pratat med någon idag? - Ja, folk i min klass och M&P på telefonen.
Har du gråtit idag? - Ja.
Har du skrattat idag? - Jag tror det, men jag minns inte riktigt.

Jag..

... är singel - Ja, och är velig om jag vill ändra på den saken.
... svär ofta - Ja, ganska så. Fast jag försöker byta ut 'fan' mot 'sablar' eller 'rackarns'. Det går så där.
... sjunger i duschen - Nej.
... skulle kunna ha pyjamas på dig i skolan - Kan kan jag väl, men jag vill inte.
... skrattar åt dina egna skämt - Ja, jag tycker att jag har ofantlig rolig humor.
... skulle göra plastikoperation och det var ofarligt och gratis - Nej! Om jag blev så här så var det tänkt så.

Har du ...

... piercingar? - Inte förutom hål i öronen.
... syskon? - Ja, två äldre systrar.
... jobb? - Ja, två: På ICA och på eget företag.
... för många vänner? - Nej, jag tycker att jag har rätt få. Men det är antagligen självförvållat.
... rymt hemifrån? - Nej, jag är myndig, så vem skulle jag rymma från?
... färgat håret? - Nej, faktiskt inte. Typ den sista i Sverige som inte har det.
... bra självförtroende? - Inte direkt.
... sagt "jag älskar dig" till någon? - Inte till nån utanför familjen.
... varit kär? - En gång (David Tennant ej inräknad).
... gjort något olagligt? - Antagligen. Gått mot rött, om inte annat.
... somnat i skolan? - Nej, men på jobbet.
... brutit ett ben? - Nej, inte hittills (ta i trä).
... tappat bort mig i min hemstad? - Nej, jag har bättre lokalsinne än så.
... sett en fallande stjärna och önskat? - Nej.
... gjort något som jag lovat mig själv att inte göra? - Ja.
... smugit ut utan lov? - Inte så vitt jag minns.
... en hemlighet som ingen annan vet? - Ja.
... sovit en hel dag? - Kanske nån gång i tonåren.
... somnat gråtande? - Ja.
... hånglat med två personer eller mer på en kväll? - Nej.
... blivit generad inför folk? - Ja, det blir jag ofta.
... varit kär i någon utan att säga det till personen? - Njae.
... ätit musslor? - Jag tror inte det ...
... varit på en festival? - Ja, Piteå Dansar och Ler + Skelleftefestivalen.
... haft ett förhållande i under en månad? - Nej.
... blivit kallad player? - Nej, vilket skämt.
... färgat ditt hår svart? - Nej.

Vad ...

... längtar du till mest just nu? - USA-resan 2013. Det är länge kvar, dock.
... ska du göra i helgen? - Imorrn kommer Sofia, Jeanette, Theresia och Linnéa hit på "spelkväll". Söndag blir det till att plugga och/eller jobba.
... har du för kläder på dig? - Tjocksockar, mysbyxor, nattlinne och fleecemorgonrock.
... gjorde du igår? - Jobbade, skickade in jobb, gick på lektion, fattade ingenting, åt middag hos M&P, handlade mat, såg på tv.
... ska du göra i sommar? - Jobba, antar jag.
... åt du senast? - Tomat- och saffransbouillabaisse.
... har du för mobil? - Sony Ericsson Yari.
... köpte du senast? - Mat.

(Listan snodd från Jeanette.)

Inga kommentarer: