fredag, oktober 08, 2010

M&P

Nu har jag läst ut Rape: A love story. Fantastiskt hemsk bok, jag grät. Men den är inte så tjock, bara 154 sidor. Nu ska jag skriva en uppsats på 1200-1300 ord om den och så ska jag läsa ut Song of Solomon (337 sidor) till i början av nästa vecka.

Ringde M&P för ett par timmar sen och då var de på sjukhuset i Bollnäs för M hade fått hjärtklappning och känt sig dålig. Nu ringde dock M upp och sa att allt var bra, proverna visade att inget var fel och hon kände sig bättre. De har tänkt åka till Uppsala snart också, ska gå hem till dem när de kommer hem och laga mat tänkte jag. Den där goda köttfärssåsen med tomater, rödlök och fetaost/soltorkade tomater-créme fraice och så någon slags pasta till det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att det inte var nåt allvarligt. Hörrudu, kunde man få recept på den där köttfärssåsen? Den lät god. Tänkte jag kunde byta ut köttfärsen mot quornfärs. /Ida