lördag, september 18, 2010

Deppigt värre

Ligger nu efter med skolarbetet igen. Fortfarande inte klar med Slaughterhouse-five och i kväll jobbar jag. Bra planerat där. (Hoppas vi får hela dagen på måndag på oss att skriva klart uppsatsen, för annars är det kört.)

Känner mig väldigt deprimerad så fort jag tänker på skolarbete. Blir deprimerad bara jag tänker på skolan överhuvudtaget, faktiskt. Inte för att jag hellre skulle jobba på ICA hela dagarna, för det vill jag verkligen inte, men allting känns så svårt och jag känner mig så otroligt korkad jämt. Och när jag kan någonting eller frågar någonting i skolan så känner jag mig som om jag är en störig besserwisser och då blir det jobbigt på grund av det. Normalt beteende? Känns inte så.

Ska försöka skärpa mig och inte vara så deppig hädanefter, bara skriva roliga saker.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nej, skriv inte bara om roliga saker, då får vi prestationsångest och lägger oss ner och dör! =) Nä, kanske inte riktigt så, men är det skit så är det lika bra att säga att det är skit tycker jag. Inget blir bättre av att man låtsas som att det regnar. Det suger att alltid vara efter, men jag har upptäckt att universitetspluggande av någon outgrundlig anledning tycks gå ut på att ligga efter. Det går inte ut på att man i lugn och ro ska sitta ner och lära sig en massa nyttiga saker. Det går ut på att man ska överösas med jobb och den som lyckas bäst är den som är bäst på att sålla och förbise detaljerna. Surt men sant. Därmed inte sagt att man inte kan lära sig en massa bra saker. Man måste bara stå ut med förvirringen och den ständiga känslan av att ha misslyckats. Är den förresten bra den där "Slakthus fem"? Gaaaaaaaah, vad jag är less på jobbet förresten! Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah! Ville bara klaga lite. /Ida