måndag, augusti 09, 2010

I dag har det regnat

Först gick jag ut och köpte kurslitteratur. Det gick på tusen spänn (och det var inte alla böcker heller, för när jag hade räknat till etttusenetthundra så fick jag svindel och gick hem). Då regnade det inte. Sen satte jag mig vid datorn i typ en timme tills dess jag hörde åska och stängde av. Gick fram till fönstret och kikade ut. Då såg det ut så här:


Fascinerad av detta ösregn gick jag ner till hallen (i trapphuset), öppnade dörren och kikade ut. Tog följande foton:


Hörde en väldigt hög/nära åskknall och tog en rask promenad upp till lägenheten igen. Drog ur alla sladdar och satte mig och tittade ut tills åskan var mer än en halvmil bort. Då slog jag igång datorn igen. Och s
en, en halvtimme senare, så var gatan helt tömd på vatten sånär på i rännstenen. Mycket mystiskt, det här.

Inga kommentarer: