lördag, juli 10, 2010

Värmebölja

Vet ärligt talat inte hur varmt det har varit i dag, kanske 29 grader i skuggan? Väldigt, väldigt varmt i alla fall. Inne (med alla dörrar och fönster stängda, eftersom det har varit lika varmt ute, och fläkten på högsta) är det nu typ 27 grader. På eftermiddagen var vi uppe i ungefär 30 grader inomhus. Grattis till att äga en lägenhet där samtliga fönster har sol från klockan tio på morgonen till klockan åtta på kvällen. Det blir varmt. Katterna tar ibland tillflykt till det svala stengolvet i hallen och när det blir som svettigast så känner även jag en längtan över att ligga där och filosofera en stund. Det blir dock aldrig av.

Nu är det relativt svala 23,8 grader utomhus så jag har äntligen kunnat öppna balkongdörren och tänker låta den vara öppen i natt. I morgon ska det enligt ryktena bli ännu varmare än i dag. Har lovat Jo att stiga upp tidigt och åka ut och hälsa på i Storvreta. Sen ska jag köpa glass och gå hem och gräma mig över att jag måste jobba på måndag. (Förresten, jag blir aldrig så deppig som när jag jobbar chark under en lite längre period. Det är så jävla jobbigt på alla nivåer.)


Kan vara så att jag måste sova nu om meningen är att jag ska orka upp och ta bussen tio i nio.

Inga kommentarer: