onsdag, maj 26, 2010

Inte mycket bättre

Det blev inte att några kompisar kom hit igår, som vi hade sagt. Sofia hade råkat dubbelboka, Jeanette hade sovit för lite och Linnéa hade ont i huvudet. Theresia ringde en halvtimme före vi skulle träffas och berättade hur läget var. Hon tyckte att vi skulle ställa in, eftersom det bara var hon och jag som fortfarande kunde, så det gjorde vi. Jag blev rätt sur, för jag hade tillbringat två timmar med att förbereda inför kvällen (handla fika, städa). Men spelar roll.

I dag tillbringar jag nästan all tid till att läsa Enduring Love. Har tenta på den i morgon, och har halva boken kvar. Lyckligtvis är den inte så lång, bara 231 (245 inklusive appendixer) sidor. Är på sidan 143 nu.

Är less på att läsa böcker jag inte är intresserad av, vill bara lägga mig under ett täcke och sova bort några veckor. Plus att jag inte vill jobba i sommar (men jag måste, så klart, av ekonomiska skäl). Men ja, vad ska man göra åt saken? Pengar behövs ju, godkänt i litteraturkursen behövs ju (och vi får väl hoppas att jag klarar det också) ... Så inte så jävla mycket att göra åt.

Inga kommentarer: