lördag, januari 16, 2010

Fel, fel, fel, FEL!

Jag har alltid trott att min morfar (som dog tre år före jag föddes) dog av rökrelaterade orsaker. Detta har i dag visat sig inte vara sant. Hur kommer det sig att jag under 28 år har fått gå omkring och tro att han dog på grund av att han rökte? Han hade aldrig rökt en enda cigarett under hela sitt liv, enligt M. Varför har ingen berättat detta för mig? Och grejen är ju att jag inte ens vet varifrån jag har fått det, att han skulle ha rökt! Det känns som om jag håller på att förlora förståndet alldeles. Allting som jag tror att jag är säker på kanske inte stämmer? Hjälp.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nä, det är lite läskigt när man plötsligt inser att man trodde man visste nåt som var helt fel. Du kanske har blandat ihop din morfar med min morfar? Lite långsökt kanske, men han rökte en hel del och jag vet faktiskt inte varför han dog, men det kan säkert ha varit rökningsrelaterat. Det där med att börja en mening med "nä" trots att ingen fråga har ställts, är det möjligtvis norrbottniskt/norrländskt? Nu när du är språkvetare måste jag passa på och fråga sånt. /Ida

Zachan sa...

Hej! Jo jag fick ditt sms. Var dock mittemellan två lektioner så därför svarade jag inte. Förlåt om det gjorde dig fundersam ;) Jag hade "håltimme" mellan typ 11.00-14.30 igår så när jag kom på att du var i skolan kunde jag inte låta bli att fråga :) Vi måste ha en filmkväll hos dig snart! =)

lajnala sa...

Jo precis! Helt sjukt tunga prylar :P
Hoppas det gick bra i går (fredag). Hör av dig om du vill, och om du också råkar vara kvar i trakterna och har tid, lust och så vidare att till och med ses :) Kram på dig!