söndag, december 27, 2009

Julen 2009

Jag var i stugan över juldagarna och så här vackert var det på julaftonskvällen.

På juldagen fick vi åka slädfärd. Hästen hette LillPelle*, och var väldigt pigg och glad och tycktes gilla att dra oss en sväng runt byn.

Björken utanför stugan.

Egentligen så har det varit en konstig jul, för natten till julafton så blev Amelia sjuk och spydde och på själva julaftonen så mådde M dåligt och låg på sängen hela kvällen. På juldagen så mådde båda bättre, men ändå inte helt bra. (Nu mår båda bra, dock, fast nu har både jag och Jo råkat ut för förkylningar i stället.)

Sen så gav vi julklappar bara till barnen och det kändes, ärligt talat, lite konstigt. Inte för att vara hemsk eller någonting, men julklappar är ändå en ganska stor grej på julen. Inte nödvändigtvis vad man får, men bara stunden när alla sitter och öppnar sina paket ... Men jag lyckades i alla fall ganska bra med julklapparna till ungarna, speciellt Albert som blev helt förtjust i sin nya, tjusiga lastbil. Det var roligt att se.

Sen åkte jag hem på juldagskvällen, och fick ett helt eget säte för mig själv på bussen. Det var skönt ...

*Korrigering: De båda hästarna hette LillSven och Pellebabs. Alltså hette ingen LillPelle. Men det var ju rätt nära i alla fall.

Inga kommentarer: