tisdag, mars 17, 2009

Vikt

Drömjeansen (september 2005). Alltså inte dagens inköp.

Har varit ledig i dag, passat på att vara ut på stan och shoppat lite. Köpte ett par jeans och två tröjor. Behöver lite nya kläder, för jag har även rensat ut min garderob på eftermiddagen. Plockat ner i källarförrådet. Mycket som jag inte kan ha längre, men så har det i och för sig varit ett bra tag nu. Flera år.

Mina drömjeans får fortfarande vara kvar i garderoben, dock. Kunde ha dem 2005, även om det var på näppet då också.

Grejen är att jag vet att jag borde gå ner i vikt, men jag har ingen lust. Jag är trött på att folk säger åt mig att jag borde. Om de slutade tjata om det så kanske jag skulle orka försöka. Eller så skulle jag bara moffa i mig ännu mer ostbågar och bli en liten tjock-tjockis. Något av alternativen, i alla fall ...

1 kommentar:

Sandra Li sa...

Vet du vad - strunt i folk. Det är bara DU som kan hitta motivationen. Me först måste du verkligen verkligen VILJA gå ner i vikt. Människan är lat, gör inte mer än vad som behövs av naturen. Och klart som fan att det är behagligare att äta ostbågar än att gå på nån äcklig diet och flåsa runt elljusspåret. Men du VILL ju hemskt gärna i de jättefina jeansen, och oj vad nöjd du skulle bli med dig själv..