måndag, januari 12, 2009

Årets "årets"-lista

(snodd från Sophia):

Årets aldrig gjort förut: Åkt till Rom.
Årets nyårslöften: Jag ger ju inte nyårslöften ...
Dödsfall under 2008: Min mormor dog första oktober.
Nytillkomna under 2008: Albert 17/3 och Amelia 26/7.
Årets hälsa: Sisådär. Har varit sjuk och borta från jobbet flera gånger, vilket känns uselt.
Länder du besökt 2008: Italien.
Årets matupplevelser: Räknas äckliga? För jag åt en fantastisk mäktig gnocchi med tomatsås och ost i Rom och det var fruktansvärt äckligt. Men det finns goda matupplevelser också: Pizzorna i Neapel var de bästa jag ätit någon gång ...
Årets lärdom: Bry dig inte om att anstränga dig på jobbet. Ingen bryr sig ändå och ingen kommer att tacka dig för att du försökte.
Årets framgång: I alla fall ingen på jobbet. Se orsak ovan.
Årets äventyr: Gå tillbaka till hotellet från färjan i Neapel. Förbi sophögar och otäcka gatuförsäljare. Burr burr.
Årets skada: När jag släppte en lastpall på tån.
Årets inköp: PS2.
Årets film: Mamma Mia! (Ja, jag gillade den faktiskt.)
Årets slöseri: Jag köper alldeles för mycket DVD ...
Årets glädje: Förutom syskonbarn så var det 3 doors down-konserten.
Årets jul: Den kom och gick ... Och jag var sjuk alla lediga dagar + några till.
Årets TV-program: På TV? Flashpoint, kanske. Nytt (för mig) på DVD var annars Torchwood.
Årets önskan: Att åka till Rom (vilket jag också gjorde!).
Årets födelsedagar: Jo och Reli fyllde 30.
Årets sämsta: Att mormor dog (men det var ju bra också, på sätt och vis), att jag varit sjuk så mycket.
Årets må bra: Mja.
Årets sedda kändisar: Har bara sett en: Johan Glans på Åhléns City i Stockholm.
Årets människor: La familia (alltid).
Årets blogg: Postsecret, Passive-aggressive notes, Kunden har (inte alltid) rätt.
Årets krångel: Hämta väskorna vid bagagebandet på flygplatsen i Rom. En och en halv timmes väntan! Accepterbart i korrekta Sverige? Skulle inte tro det ...
Årets inte gjort: Tränat.
Årets flopp: Att jag inte hittar några snygga nya kläder (se orsak ovan).
Året om din blogg: Bytt räknare. Har i snitt sex (6) läsare på bloggen varje vecka. Känns stabilt.
Årets motto 2009: Samma som alltid: I have not failed. I have just found 10 000 ways that will not work. (Thomas Edison)

Inga kommentarer: