tisdag, januari 20, 2009

Fika

En vecka sedan senaste inlägget, och jag minns inte ens vad jag skrev då. Att jag var sjuk, tror jag. Nu mår jag hur som helst bättre, bara hosta kvar och så blir jag lite snorig ibland, men å andra sidan så kan ju det lika gärna bero på kylan som på någonting annat. Det har förresten snöat i dag. Stora, fina flingor.

Mina föräldrar och mina två mostrar har varit hit på fika i dag, bjöd på chokladtårta med vaniljglass med kaffe och alla tyckte det var gott. De stannade inte så länge, dock, bara fyrtio minuter. Det är tråkigt. Först anstränger man sig och städar och bakar och allting i flera dagar och sen stannar de fyrtio ynka minuter. Men visst, jag vet ju att de hade mycket att göra i dag och det var ju kul att de kunde komma överhuvudtaget. (Jag kan faktiskt inte hjälpa att jag är så negativ hela tiden, det liksom bara sipprar ut ur hjärnan på mig utan hejd.)

Got to go. Ska duscha och tvätta håret och sen sätta mig och kolla på Top Model 11.

1 kommentar:

Lena sa...

Ja, jag vet. Det är ju heltokigt att vi är sjuka hela tiden.

Låter som en trevlig fika, även om den gärna hade fått vara längre!

Puss