lördag, januari 31, 2009

Den Bästa Presenten Någonsin

I dag har jag varit på 3-årskalas i Bagarmossen. Min systerdotter E fyllde år i går och i dag var alla där för att fira; farmor, farfar, faster Elin + Peter, moster Jo + Reli och Amelia, mormor och morfar och så jag. Det blev en hel hög med paket.

Jag tyckte att jag hade hittat den bästa presenten någonsin, nämligen DVD-utgåvan av världens bästa barnprogram Fem myror är fler än fyra elefanter. E öppnar paketet och tittar på förpackningen med rynkad panna.

- Ska jag förklara vad det är? säger jag pedagogiskt.
E nickar.
- Det är ett barnprogram som man tittar på på TV.
Tystnad.
- Den är jättebra, försöker jag.
- Det är som en film som man tittar på i många avsnitt, säger A (min äldsta syster, E's mamma) förklarande.
Tystnad en kort stund. Sen kommer E's reaktion på Den Bästa Presenten Någonsin:
- Jag tycker inte om den.

Och så lägger hon den i fåtöljen bredvid A och fortsätter ivrigt öppnandet av alla paket.

2 kommentarer:

Sandra Li sa...

OMG! Jag trodde aldrig jag skulle få uppleva denna dag. Stackars stackars Carola...
Förresten hade jag gärna fått den där presenten!

Lena sa...

HAHAHA! De är väl för underbara de små liven?! :)