lördag, december 27, 2008

Rapport från sjuksängen

Har i dag varit hemma från jobbet, men var ut en sväng på eftermiddagen för att åka till läkare och höra efter vad sjutton jag har i halsen egentligen. Svaret blev en böld. Eller ... En infektion av något slag, snarare. Men anledningen till att jag har haft så svårt att svälja sen igår var att jag har en böld i halsen. (Han sa faktiskt böld.) Och visserligen så sa han aldrig ordet 'halsfluss', men jag tror ändå att det är det jag har. Han sa infektion och inflammation och nämnde halsmandlar och några andra grejer.

Det blev ett utskrivet recept på penicillin och lite starkare smärtstillande och sen så fick jag åka hem, via närmsta apotek förstås. Resten av dagen har jag tillbringat framför TV:n och Torchwood. Har äntligen, tack vare fullkomligt motbjudande smärtstillande brustabletter, kunnat äta och dricka någonting.

Blir hemma i morgon också, men vi får se hur det känns om att jobba på måndag. Just nu känns det inte så, men man vet aldrig.

Inga kommentarer: