söndag, juli 27, 2008

Den stora flykten

Är i stugan med M & P. Har i dag färdigställt en "hage" för katterna att springa omkring i, men när vi är klar och har släppt ut katterna så dröjer det inte mer än tio minuter förrän Mums har sprungit rakt igenom fågelnätet och stolt spatserar runt på en annan yta av tomten. Kattskrälle. Det blev att stänga in dem i stugan i stället - igen. Inte så roligt, varken för katterna som tycker att det är trångt, eller för mig som får dåligt samvete för att katterna tycker att det är så trångt. Men på tisdag ska jag och P åka till Bollnäs och fixa hönsnät och fixa hagen. Då får vi hoppas att det går bättre.
I morgon blir det utflykt till Ingalunda och i natt sover jag och katterna hos Ulla i deras stuga. Det är förhoppningsvis svalare där uppe.
Nu ska jag sluta, det är dags för kaffe. Eller, inte för mig förstås, jag gillar inte kaffe.

Inga kommentarer: