torsdag, januari 17, 2008

I skogen utan stig

Den enda fråga jag har i dag är: Hur vet folk vad de ska utbilda sig till? Eller vad de ska göra med sitt liv över huvud taget? Själv har jag aldrig känt mig mer ... i brist på andra ord: Vilsen. Utan mål och mening. Du vet.
Blev även refuserad av Norstedts. Inte helt förvånande, men det grundar dock min egna privata teori ännu mer. Att jag verkligen inte vet vad jag ska ta mig till med mitt liv. Tjohej så muntert det låter ... Men skitsamma. Nu måste jag sova.

3 kommentarer:

Sandra Li sa...

Teresa, jag har iiingen aning heller. Känn lugnet. Du har iaf ett jobb, till skillnad från vissa andra... ;) Kram

Lena sa...

Jag hade inte heller någon aning om vad jag skulle ta mig till med livet. Jobba på ICA, plugga, bo... Men vips, så löste sig allting av sig själv! Försök inte att jaga svaren, helt plötsligt kanske de oväntat kommer till dig! Kramar Lena

Lena sa...

Jag kom nog bara till en punkt där jag tänkte att jag var tvungen att välja. Antingen stannar jag kvar i Sollefteå, utan att känna mig nöjd eller tillfreds med livet, utan att ha upplevt något. Eller så tar jag mitt pick och pack och försvinner härifrån, hur stort och skrämmande det än må kännas. Bära eller brista! Nu i efterhand är det de bästa som kunnat hända och allt har som funnit sin egen lösning efter det. Jag känner mig inte stressad längre. Pluggar jag, så pluggar jag. Gör jag det inte, så är det inte heller någon katastrof. Tiden får utvisa.