onsdag, december 19, 2007

Jul, jul, strålande jul (men fortfarande ingen snö)

Senaste veckan har gått utan att jag egentligen har märkt det. På jobbet är det ännu mer fullt upp än vanligt och när jag kommer hem så försöker jag bara koppla bort allting därifrån. I torsdags åkte vi (alltså föräldrarna och Jo och "Rally") ner till Lund för att få vara med på Kristofers disputation. Och det var intressant, det var det, men jag hade kunnat haft roligare på festen. Jag är inte så bra på att prata med folk som jag inte känner ... Konstigt, eller hur, med tanke på att jag jobbar på affär och jämt pratar med folk som jag inte känner på jobbet.
Borde börja sörpla glögg varje kväll nu fram till jul, förresten, för jag har hela flaskan kvar eftersom jag så fint planerade att komma in i julstämning någon gång i början av december. Jag är dock inte riktigt där ännu. MEN. Det är ju inte jul än heller. Det kanske kommer.
Min gamla kollega på Interesting Co-workers Association, Elina, var här igår och lämnade en julklapp. Den är inslagen (och jag har inte öppnat den än heller!), men den luktar litegrann som te, och ser ut litegrann som te ... Så om jag skulle gissa, så skulle jag nog gissa på te. Det visar sig dock på julafton. Hoho, den är visst på måndag. Då är jag ledig också; Det ska bli skönt.
Har fått två julkort som jag egentligen inte väntade mig: Från David och Martina, och från gamla jobbet, med underskrifter av alla gamla getter. "Getter" skrivet med massvis av kärlek, förstås. JJ hade till och med skrivit en limerick (!).
Ja, ja ... Jag borde faktiskt sova nu. Annars hade jag ju kunnat sitta och kolla på Heroes direkt i stället för att behöva spela in det.

Inga kommentarer: