söndag, juni 22, 2008

Midsommar 2008

Min midsommar har varit bra. Tröttsam, i och för sig, eftersom sovarrangemanget i stugan inte är perfekt (jag sov t.ex. på soffan i vardagsrummet). Men det har varit roligt, jag har lekt med Ester hela dagarna och fick till och med en kram när jag skulle åka hem i går eftermiddag. I går firade även mina föräldrar 40 år som gifta, men egentligen så gjorde vi ingenting speciellt. Vi åt jordgubbstårta och gav dem en present och sen var det inte så mycket mer med det.
Efter fikat så tog jag Priusen och åkte, och natten till i dag har jag sovit över tolv timmar och det säger väl egentligen mest av allt. Sovit lite för lite natten mellan fredag och lördag eftersom ungarna vaknade halv sex på morgonen och E är inte världens tystaste, även om hon är söt och snäll.
På fredagen var vi förresten och hälsade på mormor, men jag kunde inte stanna i rummet mer än ungefär en halv minut. Det är hemskt att se henne nu. Hon ser ut som ett levande skelett och jag önskar att jag kunde ... bete mig mer normalt när jag står där framför henne och ska försöka säga någonting snällt och bekant, men jag klarar inte av det. Jag klarar faktiskt inte av det.
I dag har jag fixat klart (äntligen!) med min nätdörr till balkongen. Känns bra att ha gjort någonting vettigt, speciellt med tanke på att jag inte vaknade förrän elva ...

Inga kommentarer: