lördag, mars 29, 2008

Skola

Har läst på lite mer om språkvetarprogrammet och har insett att jag aldrig kommer att kunna komma in. Här kommer argumenten:
1. Jag har dåliga betyg (så går det om man inte anstränger sig i gymnasiet). Och inte sånt där "åh-nej-jag-har-bara-17.9-i-snitt"-dåliga, utan riktigt dåliga,
2. Det finns bara 25 platser på programmet,
3. De slopar tydligen arbetslivserfarenhetsantagning (säg det fort fjorton gånger!) till hösten,
4. Jag gjorde inte årets högskoleprov,
4. Nästa intag till språkvetarprogrammet är höstterminen 2010. Mhm. Då är jag 32 när jag går ut ...
Jepp. Det här kommer säkert att gå jättebra. Och jag vet, jag kan ju alltid söka ändå, för man vet ju aldrig hur det kommer att gå.
Skulle ju kunna söka kurser i stället. Eller läsa upp gymnasiebetygen så att jag kommer in nästa gång, men inget känns direkt lockande just nu. Har en liten svacka när det gäller tanken på framtiden, men det går nog över. Kanske ska jag försöka läsa någonting med jordbruk i stället och ta över släktgården? Det vill min moster i alla fall. Jag vet inte, dock ... Jag vet ingenting.

Inga kommentarer: